업무

Unreal Muscle Simulation - 1

whereareyoung 2024. 7. 19. 11:10

결론을 내자면 

- 하는데도 많이 없고, 현재(2024년)까지는 구현하기 어려운 기술이 맞다.

- 애니메이션계의 혁명 분야 

 

현재 기준으로 구현할 수 있는 방법 몇가지 써칭하였는데 리스트업 해보면

1. Maya ziva VFX

https://www.youtube.com/watch?v=DrF6dVdQ4XM&list=PL-iF8m-8LT-I0sE5hzjQ8yfLhIG0m9zf2&index=1

 

2. Blender X-muslce

https://blendermarket.com/products/x-muscle-system

 

X-Muscle System 4.0

X-Muscle System is designed for rapid muscular system, tissue and other organic object creation and their physical simulations. Its main purpose is to help visualize better skin surface deformations according to volume preservation of the body muscles, fat

blendermarket.com

 

3. 3ds Max (제일 구식 - 무게추 달아서 버텍스 애님) 

https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2022/ENU/?guid=GUID-A6CDE7D5-37DB-4C0F-9F2F-03FF04B807BA

 

Help

 

help.autodesk.com

 

 

혹시 몰라서 언리얼에서 광고영상 만든것 프로젝트 파일 다운받아서 뜯어봤는데 머슬내용은 안 들어있다. 

https://www.youtube.com/watch?v=YjJNmo8fkdQ

Human 몸 파일만 들어있고.. 시퀀스에도 몸파일만 되어있는데 근육은 따로 만들어서 그냥 영상 합성한 것 같다. 

 

일단 나는 언리얼에 시뮬을 구현해서 시퀀스로 뽑아야 하는 상황인데 언리얼로 옮길 때 뭘 활용할지도 아직 미지수이지만 몇가지 예상을 한다면.. 두가지 정도 가 될 것 같다 

1. ML Deformer 

https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/how-to-use-the-machine-learning-deformer-in-unreal-engine

 

2. Ziva Dynamics

https://docs.zivadynamics.com/zrt/players/ue_player.html

 

ZivaRT Player - Unreal Engine — ZivaRT 2.0.2 documentation

To help you set up a character, here is a quick step-by-step guide. Tip By default the ZivaRT Unreal Plugin assumes .zrt files were trained with “Y” up, as is the default in Maya. You can change this in the LOD section of the binding asset. At this poi

docs.zivadynamics.com

 

마야 ziva > unreal 로 할것 같긴한데, 아마 이렇게 되면 플러그인 구매하고 연구해서 구현하게 될 것 같다 

https://forums.unrealengine.com/t/ziva-vfx-john-wayne-the-saloon-behind-the-scenes/1668094

 

ZIVA VFX | John Wayne "The Saloon"| Behind the Scenes

Behind the scenes where the simulated character (Clothes and skin) rendered with Lumen, and most of the assets for the saloon where used from Epic’s Bridge. FEM simulation passes done with ZIVA Dynamics in Maya, garments and clothes were simulated in Mar

forums.unrealengine.com

아마 이런식으로 구현이 되지 않을까

 

'업무' 카테고리의 다른 글

Camera angle distort  (0) 2024.07.19
언리얼 군중 시뮬레이션  (0) 2024.07.19
머터리얼 구현 관련  (0) 2024.07.17
머터리얼 잘하는 사람  (0) 2024.07.17
텍스쳐링 작업플로우  (0) 2024.07.17